Mademoiselle… Chante le blues de mon coeur, s’il vous plait…

Cu un pic de gelozie picurată-n ceară, îți tremur toate gândurile ce îndrăznesc spre cer,
Sub flama lumânării, când pasiunea zbiară, mă risipești c-un zâmbet candid și efemer.
Pierdută între cearceafuri, învinsă de ardoare, întinzi străină mâna, spre un abis neant,
Cuprinzi în brațe perna, dând viselor culoare, uitând pentru o clipire de temele lui Kant.

Ești Luna ce se așterne Regină peste stele, când vântul potolește freamătul din nori,
Mi te-aș ruga să uiți, o clipă de Tăcere, să simt puterea glasului, ce îmi dă fiori.
Dezbracă-te de tine să îți citesc în palmă, de unde naște verde, acel surâs suav,
Cobori ca o furtună ce se revarsă calmă, topindu-mi-se în inimă ca un dor hulpav.

Te creionez în șoapte , te agăț între cuvinte, în linii mari, diforme, pân la amănunt,
Ca o pedeapsă dulce, mă privești cuminte, încolțind sămânța de-a fi al tău oricând.
De unde așa putere, un zâmbet, o privire, și zidul meu se sfarmă lipsit de orice porți,
Surâsul tău aprinde în flăcări de iubire, gonind singurătatea întunecatei nopți.

Nu îndrăznesc de aproape să-ți prind îmbrățișarea, dar tremur tot în carne, în suflet și în gând,
Penița mea îți zgârie, în vers, toată lucrarea, desăvârșirea îngerilor pe acest pământ.
Mă simt un fel de demon, ce vrea să te corupă, dar sunt legat de umbre, într-un vis abstract,
Legat de întuneric, îți sorb a vieții cupă, în fiecare noapte când storurile cad.

Mi-adun singurătatea pe o coală albă, o înghesui între rânduri, dar nu mai are loc,
Mi-ai dat ceva cuvinte și o primăvară caldă, o inimă mai vie, o joacă și un joc.
Mi-ai acordat și sufletul pe note mai înalte, ai șters rugina Toamnei ce prinse a îmbătrâni,
Ești ca o melodie ce vine de departe, un susur lin de viață din alte poezii…

 

Grafică Ana Maria Muscalu

 

16 gânduri despre &8222;Mademoiselle… Chante le blues de mon coeur, s’il vous plait…&8221;

Lasă un răspuns

